En film som påminner om verkligheten..

   En film om hur verkligheten är gör en nervös, rädd och ger en skakiga ben. Filmens handling handlar om en tjej som heter Taylor Hillridge, har precis fyllt 17 år och får en laptop i födelsedags present utav sin mamma och lillebror. Taylors vänner hjälper henne att gå med i ett socialt nätverk (ungefär som Facebook). Helt plöttsligt börjar alla gå emot henne, ljuga saker om henne på den här sidan och hennes vänner börjar fryser ut henne. Taylor blir mobbad både på nätet och i skolan, vilket tar kol på henne tillslut. Hon bestämmer sig för att lägga ut en sista avskeds video ut på den sociala nätverket för att sedan göra sin suicide. Taylors vän som frös ut henne hittar videon och ringer Taylors mamma och de hinner rädda henne. Denne vän som hittade videon på nätet var hon som började mobba henne smått genom ett fake konto som sedan spårade ur..
 
Jag vet inte direkt vad jag ska säga om filmen. Visst den var jätte bra, den visar verkligen hur elak och grym bakom skärmen och hur mobbad en person kan bli. Man kan ju faktiskt bli så mobbad så man bestämmer sig för att göra en suicide. Jag kunde känna igen mig i vissa delar utav filmen, och jag kan inte direkt säga att jag satt och fnittrade i hela filmen. Det mer var att jag stört lipa och nu ser jag ut som en tomat i hela ansiktet för jag gråtit så mycket.
   För alla har någon gång kännt jag vill inte leva, jag vill dö.. Alla har kännt så någon gång ibland.
 
Varför vågar man vara för jävla tuff bakom en skärm och inte direkt i verkligheten. Det är bara några få som vågar vara både och. Men FAN inte många som vågar vara kaxig och uppkäftig rätt framför personen. Jag känner igen mig i Taylor Hillridge rollen. För jag har blivit till och från mobbad på lite olika sätt. Sen jag var liten så var det rätt mycket, när jag blev lite äldre så släppte det lite men sen vände det. Min förra skola så blev kännde jag mig rejält mobbad utav en lärare. Och nu är jag rädd inför imorgon. Måste gå till en ny skola, ny linje, försöka få nya vänner. Fan också. Jag får ont i magen.. Tänk om något går snett och jag blir ensam. För jag är inte direkt den här tjejiga tjejen. Är mer pojkflicka och jag har valt en tjejskola..


Det fixar sig säkert, alla är nervösa inför första dagen på gymnasiet(?)jag själv såg det som en chans att börja om vilket kan vara skönt!:)

2012-08-19 // 22:49:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback