min lillasyster.

Tänkte att jag ska skriva en snutt om min syster. Min lillasyster som bara blev 14 år, 7 månader och 13 dagar gammal. Tiden vet jag inte hur många minuter och timmar, men mamma har koll på det mer än jag. Jag tänker inte säga hur min lillasyster dog. Iallafall inte än, säger bara att min 14 åriga, 7 månaders och 13 dagar gamla lillasyster gjorde en suicide. För folk som aldrig har hört ordet suicide så är det självmord på Engelska och jag är inte direkt redo för att dela med mig än vad som hände med henne.. För jag vet faktiskt inte allt. Vilket är sjukt sorgligt.

Jag kommer se henne åldras, hon kommer aldrig vara med och få hålla i mitt första barn. Det tar kol på mig och får mig lätt att gråta.. Jag orkar inte, det kommer bli svårt med det första och det vet jag redan nu. För min syster kommer inte finnas där och det gör ont..



För mig är suicide ett sätt att få slut på den inre smärta man bär på som man inte vågar prata om. Tillslut blir smärtan för stor och man vill bara ha bort den och man blir psykotisk och ser ingen annan utväg än att avsluta livet fast man vill leva, leva utan smärta. Därför är det viktigt att vara ärlig och rak och våga säga vad man känner och stå för det så man slipper hamna i ett läge där den psykiska smärtan tar över livet.

Tack för att du skriver så fint. Det är skönt att få lätta sitt hjärta även om man gör det kryptiskt ibland.
Puss Å Kram min älskade äldsta dotter.

2012-08-30 // 21:24:40

Så här anser ju jag om saken. Om man läser någons blogg och just detta har hänt. Så absolut talar du inte om hur och allt det där i bloggen så vill du inte prata om det och det ska man accpetera. Och är du inte mogen för att säga just det där ordet så ska du inte göra det heller. Ett sorgearbete måste få ta tid. Och man måste få tid att göra det på sitt egna sätt och låta det ta all den tid som behövs. Så du gör alldeles rätt i att hålla det du vill inom dig så länge du vill. Kanske kommer den dagen då du vill berätta, eller kanske inte. Det viktiga är att du gör och säger det som känns rätt för dig. Kramen

2012-08-30 // 21:28:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback