Askungen.

   Sätter på en film innan jag ska gå och lägga mig. Det blev Askungen och jag drömmer mig bort i filmen. Ungefär att jag ska vara sagoprinsessan Askungen. Hon som jobbar och sliter för sin styvmor och styvsystrar. Men blir balens vackra ljus. att få den prinsen som hon sedan gifter sig med och har det underbart. Små talande möss och fåglar som hjälper henne med det mesta.
   Jag skulle faktiskt vilja ha ett sagolikt bröllop, om jag nu gifter mig. En vacker kyrka, fåglarna ska kvittra, solen ska lysa igenom den vackraste fönster rutan i kyrkan som ska vara ett täcken på att min lillasyster i himlen är med mig, en stor härlig klänning som Askungens är, de närmaste ska enabrt få vara med som stöttat mig igenom mina år och fin musik som ger mig rysningar längst hela kroppen.
Men det jag inte fattar.
Om prinsen letar efter flickan som tappade sin sko,
skon som ska passa på hennes lilla fot.
Varför tappade hon den då.?
Om den då passade hennes fot.?



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback