Allt måste vara perfekt..

Det händer oftast att människor ryker ihop någon gång. Man kan inte vara vänner hela tiden, tyvärr.. I mitt mående så sätt inte mig emellan. Ja, jag vet att jag blivit stor. Stor nog att säga mina egna åsikter.

Kan inte allt lugna ner sig, bli fred mellan allt och alla?
Ingen mår bra utav det här. Alla behöver ha varandra utan att börja tjafsas.. Men verkar inte som ingen vill det eftersom ni vill ha det här dramat.
Jag mår verkligen sämre utav ert tramsiga bråk.

Jag vill fly.
Komma ifrån allt.
Försöka undvika.
Inte komma för nära.
Men jag vill inte vara ensam..

Varför ska allt vara perfekt? Det är en fejkad glädje.. Jag blev född till den människan som jag är idag. Vet ni vad? Jag är riktigt stolt över det. Utav alla människor så finns jag ibland dom, jag fick livet. Acceptera mig för den jag är.
Om gråten kommer för nära, jag känner mig svag eller om jag bara inte orkar dagen mer så låt mig gråta. Låt mig bara vara ifred. Det är inte mitt egna fel att livet har blivit så här snett. Eller hur? Jag är inte så stark som ni tror.

Är man inte glad så är man inte det. Man behöver inte vara glad hela tiden. Det är okej att känna!



Världen är inte perfekt och när människor slutar sträva efter perfektion kan de leva i verkligheten och slipper hålla uppe en fasad för de som finns runt om kring. Fasader går alltid att riva ner och bygga upp igen men det bästa är att inte bygga upp en fasad överhuvudtaget. Då blir verkligheten och sanningen lite lättare att leva med. Älska varann för dem de är villkorlöst och inte på hur man vill att de ska vara, ha det runt omkring osv. Så länge inte någon lever ett destruktivt liv som är farligt för en själv. Men alla mår inte bra i sitt psyke och vill bara ha det på sitt sätt och kan inte eller är oförmögna att "bara finnas till". Livet är inte perfekt, den som påstår det förnekar verkligheten. Livet har toppar och bottnar och alla åker bergodalbana. Ibland hamnar man på en enkel bergodalbana som är enkel och rolig och ibland hamnar man på en läskig och stor. Det gäller bara att härda ut tills den stannar och man kan kliva på en annan och hoppas att den är bättre! Kram

2012-07-01 // 05:29:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback