Barn skrik och mående kring skola..

   Utanför mitt rum hörs det skrik, barn skrik från mina små syskon. Syskon kärleken, den sortens kärlek då de slår löst så att man gråter i två sekunder och jagar varandra. Det växer en panik inuti mig för jag orkar inte höra mer. En fördel att byta till mitt gamla rum igen. Mina syskon kan aldrig sluta heller, jag sitter i mitt rum försöker att göra mina läxor så gott det går. Även om de säger att jag inte gör mina studier så blir jag ledsen inombords för jag känpar så att jag blir svettig i hårbotten. Kan bli så ledsen och arg på en milisekund om någon lärare har skrivit fel på min närvaro i skolan så jag nästan kan riva sönder mitt rum och förstöra allt de fina jag sparat.. Jag försöker, det gör jag verkligen. Dock så är det inte alls så lätt som man trodde. Att försöka hålla sig lugn är inte det lättaste, eftersom jag är så känslig emot allt. Oftast så väljer jag att sitta själv vid ett bord på lektionerna då jag ska räkna matte för att jag få ska kunna koncentrera mig till 120% och då läraren kan se att jag jobbar istället för att sitta och prata med någon vän. Eller jag har inte så många i skolan egentligen. Känner mig inte alls lika trygg eller säker i denna skolan nu som jag gjorde i början. Hjälp?
   Jag blir galen, min mage bubblar utav att jag har så ont. Men jag vet inte vad jag ska säga direkt. Vill säga något, men ändå så inte alls. Mina tankar kring mina känslor, vet inte riktigt vad jag ska säga med dom för är så otrygg med det jag säger annars. Jag gråter ju så fort en lektion blir fem minuter frånvara när jag var inne på lektionen fem minuter innan allt startades på just den lektionen. Varför just jag? Ingen vet riktigt varför, men jag vill inte ens gå till skolan vissa dagar. De dagar jag är i skolan så blir jag snabbt illamående och vill bara kräkas..
 
   Önksar att jag hade ett djur. Ett djur som var snäll mot mig och som kunde bli min finaste ängel. Ungefär som en vän, Jag skulle blivit så lycklig om jag fick välja ett eller två marsvin hos en uppfödare, min jul skulle faktiskt blivit så underbar om jag skulle fått ett kort där det står ungefär såhär;
   'God Jul Joline. Vi har köpt två små pratglada djur till dig.
Två marsvin, och du får välja vilka du vill i den här kullen
(En bild på alla ungar i kullen)
God Jul önskar ***** och ***** med familj.'
   Skulle blivit så glad.
 
Det är jag igen..
Jag behöver en vän.
Någon som inte springer sin väg.
Den vännen som gillar mig för den jag är..
Du kanske kan skicka mig en ängel?
Ja, den snällaste ängeln du har..!
 
Alarmet för mina p-piller går igång och jag orkar inte hålla på att ta dom mer, det är så jobbigt och jag mår riktigt illa när jag stoppar i mig den lilla tabletten i min käft.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback