Dessa små ointressanta saker jag älskar med hösten -

Jag har små skit saker som jag älskar speciellt med de alla olika årstiderna! Dock så kanske de är ointressant, but i LIKE IT !
 
  1. Doften utav hösten - Höten har en speciell doft, ni kanske har märkt det? Men luften blir friskare, och man känner doften utav blöt och fuktig Den blir helt ren utav något slag. Doften gör mig lycklig helt enkelt!
  2. Höstens alla färger - Då vörmen sakta smyger sig iväg från vårt land och den kalla vinden stormar fram så blir det exakt likadant med trädens löv. Kronans alla löv klär av trädet så de står naket under vinter tid. De gröna fina löven förvandlas till svakt röd/gula färger. Sorligt att löven måste säga adjö från vår sommar.
  3. Rosa/röda kinder - Kinderna blir så otroligt kalla och får en fin färg som lägger sig som en tät dimma över våra kinder. Speciellt barn kinderna, man kan inte låta bli att pussa på dom för de blir så gosiga!
  4. Små snoriga barn - Barnen som man alltid får gå runt för att snyta, även om det är jobbigt så spelar det inte sån stor roll för de är så vackra ändå hur de än nu ser ut!
  5. Mössor, vantar, raggstrumpor och halsdukar - Samma där, de fina färgerna. De sjukt snygga och härliga färgerna som passar lövens magi!
  6. Vattenpölarna längst gatorna - De som är så irriterande är väl pölarna som ligger längst gatorna! Men jag kan inte låta bli att älska dom, de hör ju till hösten..
  7. Att se fåglarna flyga mot de lite varmare lander - Jag vill också kunna flyga upp. I det blå, den känslan då man sitter i ett plan och se allt bli så smått. Bilar, hus, träd, människor syns knappt och man kan kännas sig fri. Vem vill inte vara en fågel för en dag..?
  8. När Kent låter som bäst - I försig så låter Gent alltid bra men när man sitter på bussen, kollar ut genom rutan för att se naturen och hör Joakim Bergs röst, då är livet helt perfekt. Då njuter jag extra mycket gör jag får se så mycket och höra på en romans röst som ger mig små rysningar över hela kroppen. Då mår jag bra för stunden!
Det älskar jag, men jag längtar tills snö. Ska lägga som ett tätt täcke ute längst gatorna mest..



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback