Tidsmaskin

   Jag är så fast klistrad i en bok. Precis som om jag vore det fina frimärket på ditt kyvert. Kan inte släppa boken, inte slita bort boken från min han, jag kan inte ens gå till skolan utan boken. Att hitta en bok som betyder så mycket som gör mig helt paff, kan en bok ens vara såhär bra? Trodde jag aldrig! En bra bok för mig är bara de böcker som är verklighetstrogna och att jag kan sätte mig in som huvudpersonens roll som den har i boken. Det kallar jag för bok!
   Snart är det dax att försöka släppa taget om boken för att få någon blund denna natten. Medan mamma sover med alla mina småsyskon, pappa sover i lasbilen för han jobbar, jag sover i mitt rum och min lillasyster sover i sin grav. Känns så tufft att alla är så utspridda vissa dagar.. Men vad ska man göra?
 
Spola tillbaka tiden, jag ska uppfinna tidsmaskinen..



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback