Överlycklig, men bär fortfarande på mardrömmen..

   Jag är jätte glad, eller mer ÖVERLYCKLIG! Jag läser en blogg som jag inte kan slita ifrån en sekund. Läser dennes inlägg flera gånger om dagen. Frågade henne en fråga angående hett skal som var jätte fint, alltså vart kommer det ifrån? Och hon skicka sitt svar till både min mail och till min blogg! Kunde min morgon blivit bättre?
 
   Här om dagen fick jag en dröm, inte en sån trevlig dröm. Allstå en mardröm. Den var så otäck, jag kunde tydligen inte ligga still och jag gnydde jätte länge på natten. När jag vakan ville jag inte ens tänka på den eller prata om den. Jag ville bara glömma den. Men det går inte! Min lillasyster var med i den och jag kan inte glömma en sån dröm då.. 
   I min dröm -Jag har en ätstörning, och är absolut inte nöjd med min kropp. Är fixerad hur min kropp ser ut och jag kunde ligga och gråta för den. Min familj och jag hade köpt tillbaka vårt gamla hus i Kode, en liten bit ovanför Kungälv. Varför? Det vet jag inte, kanske beror på saknaden? Jag hör knackningar på vår dörr, på undervåningen. I mitt stillestånd står jag framför min spegel, tänker taskiga saker om mig. Står i mjukis byxorna och en stor tjocktröja, har på mina idrott skor för är redo att gå ut och gå med en hund som vi köpt. Men om jag inte skämt hunden som skällde vid dörren skulle jag aldrig öppnat. När jag står vid dörren, redo men rädd så tar tjat hårt runt dörrhandtaget och öppnar dörren försiktigt medans jag håller tag i min hund. Utanför står en brunhårig flicka, lite längre än mig, stora fina ögon, den nästla näsa är alldeles röd och hennes kinder är rosen röda. Jag tappar taget om hunden. Det är inte sant! 
   Flickan -Hej Joline. Har du saknat mig?
   Jag -Saknat? Saknat, jag har trott att du varit död..!
   Flickan -Förlåt för att jag försvann så, men.. Hon börjar titta på mig från topp och ner till mina tår, mina kläder hänger som en säck på min lilla tunna kropp. 
   Jag -Varför tittar du på mig så? Kom in, du fryser ju. Du kan få dela säng med mig så som vi gjorde när vi var små och.. Och.. Och.. Jag kan inte fatta att du är här..
   Flickan -Klart att jag vill. Men vad har hänt med din kropp, äter du inte? Vad äter du?
   Jag blir arg och säger -Vad jag stoppar i mig har ingen med att göra, kom in nu, snälla?
 
  I min dröm har alla i min familj kommit in i något slags problem. Jag med ätstörningar, mamma har gått in i väggen. Lillebror 12 år stannar hemma från skolan för hans sorg har blivit förstor för att han ska orka någonting. Lillasyster 9 år blir mobbad för hon har en död syster. Lillebror 2 år sitter bara och är tyst hela tiden. Pappa har kommit in i ett missbruk. 
   Alla i familjen blir chockade, pappa vet inte hur han ska hantera det och går därför ut ur huset och bara sitter på gräsmattan. Efter en stund kommer han in igen och bara skäller på allt och alla.. Det blir allt tyst och vi tittar på varandra länge. Min lillasyster går ut genom dörren med mig i handen och jag har lillebror 2 år på armen. Jag visste inte ens vad hon höll på med. Men jag lyckades att komma tillbaka till familjen och uteslutade att jag låtsas att hon är död, hon finns inte, hon är DÖD! Jag över i en sorg för min syster och jag kommer fortfarande ha det så..
 
   Efter detta så minns jag inte så mycket mer för jag blev väckt.. Och till min släkt soförsöka veta allt om mig så är detta EN DRÖM, detta har aldrig hänt och jag drömde dettnerför någon dag sedan..



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback